Zastanawiacie się jak wygląda proces kredytowy? Od czego zacząć i jak sprawdzić zdolność kredytową? Wybraliście nieruchomość i co dalej? Na wszystkie pytania odpowiedzi znajdziecie poniżej. Dziś, przy współpracy z moim doradcą kredytowym, opisałam Wam cały proces w dziesięciu punktach.

  1. Pierwsze spotkanie. Podczas rozmowy doradca kredytowy poznaje Wasze potrzeby, zbiera informacje o finansach osobistych i dokonuje kalkulacji zdolności kredytowej. Ponadto otrzymacie symulacje kosztów, wysokość rat oraz innych parametrów kredytu.
  2. Znaleźliście nieruchomość. Razem z doradcą wybieracie trzy najlepsze dla siebie banki, do których zostaną złożone wnioski o kredyt. Na tym spotkaniu dostajecie dalszy plan działania i dokumenty do uzupełnienia przez pracodawcę.
  3. Dokumenty od pracodawcy gotowe. Na tym spotkaniu podpisujecie przygotowane przez doradcę wnioski kredytowe. Ekspert składa wnioski, koordynuje cały proces, jest w stałym kontakcie z bankami i pośrednikiem nieruchomości.
  4. Jest wstępna decyzja. Niektóre banki w tym czasie wymagają zlecenia wyceny nieruchomości lub dostarczenia do banku gotowego, prywatnie zleconego, operatu szacunkowego. W tym momencie warto także już zdecydować, który z trzech banków, będzie tym docelowym, z którym będziecie chcieli podpisać umowę.
  5. Jest ostateczna decyzja. Doradca omawia z Wami umowę, wyjaśnia warunki jakie trzeba spełnić, żeby uruchomić kredyt oraz ustala termin w banku na podpisanie umowy.
  6. Podpisanie umowy o kredyt hipoteczny w banku. Na spotkaniu, ekspert razem z pracownikiem banku jeszcze raz omawia umowę i instruuje Was jakie są następne kroki.
  7. Podpisanie aktu notarialnego. Do notariusza należy zabrać wszystkie dokumenty jakie otrzymaliście z banku. Po podpisaniu aktu notarialnego dokonujecie przelewu pozostałej części wkładu własnego na rachunek bankowy zbywcy oraz ubezpieczacie nieruchomość.
  8. Wypłata kredytu. Po podpisaniu aktu udajecie się do banku celem podpisania dyspozycji wypłaty kredytu. Na spotkanie należy zabrać akt notarialny, potwierdzenie przelewu wkładu własnego oraz polisę ubezpieczeniową z cesją na bank.
  9. Końcowe zobowiązania wobec banku. W ciągu kilku miesięcy od podpisania aktu otrzymacie z sądu informacje o tym, że zostaliście wpisani do księgi wieczystej  jako właściciele nieruchomości oraz o wpisie hipoteki w dziale czwartym. Zawiadomienie to należy dostarczyć do banku. Należy także pamiętać o dodatkowych wymogach, które nałożył bank, na przykład o regularnych wpływach na konto w określonej kwocie.
  10. Spłata kredytu. Jeśli spłacicie kredyt należy udać się do banku po odpowiednie dokumenty pozwalające na wykreślenie hipoteki. Następnie należy złożyć wniosek w sądzie o wykreślenie hipoteki i załączyć dokumenty z banku.

 

To tylko tak skomplikowanie wygląda ;) Pamiętajcie, że na każdym etapie doradca kredytowy służy pomocą i radą. Jesteście w stałym kontakcie i na bieżąco informowani na jakim etapie jest Wasz kredyt. Jeśli chcecie umówić się na pierwsze, niezobowiązujące spotkanie skontaktujcie ze mną.

 

agencja nieruchomości wejherowski, pucki
skuteczna agencja nieruchomości Wejherowo

POWRÓT

agencja nieruchomości Wejherowo
29 marca 2023

Kredyt hipoteczny w 10 krokach